loading...
پایگاه هواداران منچستریونایتد
حمایت می کنیم

 




ADMIN بازدید : 19 دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

ادعا شده که فن خال قهرمانان پیشین لیگ برتر را به عنوان شانسی برای تکمیل افتخاراتش و پایان دادن دوران درخشان مربیگری اش با پیروزی می داند.

و در تلاش برای موفقیت، در مسیرش ترسی از کوبیده شدن ندارد.

مارتین میجر، کسی که 8 ماه زمان صرف تحقیق در مورد نوشتن بیوگرافی هم وطنش کرد گفت : ” به نظر می رسد یک نوع سناریویی وجود دارد که او ( فن خال ) تکرارش می کند.

او به صحنه ی تازه ای وارد می شود، یک باشگاه بزرگ با توقعات بسیار زیاد، و خیلی زود لانه ی زنبورها را برهم می زند تا روشن شود که همه چیز طبق رسم او پیش می رود.

بدیهی ست که این موضوع در منچستریونایتد اتفاق خواهد افتاد. او همیشه می گوید : من به 11 بازیکنِ برتر  احتیاجی ندارم. من برترین 11 نفر را نیاز دارم.اگر بهترین بازیکن بخواهد مایه ی نفرت او شود ( اگر با فلسفه ی او کنار نیاید ) او آن بازیکن را بیرون می اندازد.

تحولی انقلابی صورت خواهد گرفت. من نگران وین رونی هستم و اینکه چطور جواب فن خال را خواهد داد.

فعالیت های زیادی وجود خواهد داشت، ولی بعد از اینکه گردو خاک ها فرو نشست ، او تیمی خواهد داشت که ( به بهترین شکل )عمل می کند . “

دلیلی وجود ندارد که رونی با برنامه های فن خال تطبیق پیدا نکند. اما فرانک ریبری در بایرن مونیخ فرد دیگری بود که دریافت اگر سرمربی اعتقادی به عملکرد یک بازیکن نداشته باشد سوپراستار بودن،کم ارزش خواهد بود

رونی ( کسی که انتظار می رفت فصل آینده بازوبند کاپیتانی تیمی که مویس در اختیار داشت را به بازو ببندد) حالا با آینده ای مبهم مواجه است، مثل بقیه ی هم تیمی هایش.

فن خال برندِ فوتبالِ کامل ( توتال فوتبال ) خود را به اولدترافورد خواهد آورد، پیرو سنت های غنی سرمربی افسانه ای هلند : رنوس میشل.

با وجود منتقدان این فلسفه که آن را برای بازیکنان بیش از اندازه جامع و شامل تمام جزئیات می دانند، به خاطر طبیعت سخت گیرانه ی او و اعتقادی که به بازی پرفشار دارد، فن خال در مورد این که آن هایی که زیر نظر او کار می کنند باید خود را با روش های او منطبق کنند، تزلزل ناپذیر است.

میجر اضافه کرد : ” او می گوید: من فلسفه ای دارم که می بایست اعمال شود. بعضی ها می گویند او غیرقابل تحمل است، اما او در این باره منطقی ست. او می گوید این راهی ست که کار می کند.  و این تنها راهی ست که او برای موفقیت می شناسد. اگر کسی با این سیستم هماهنگ نمی شود مجبور است برود. ( چراکه ) این موضوع مربوط به شخص نیست.

او درک عجیبی از توانایی های افراد دارد نقاط قوتشان را تشخیص می دهد. در این مورد نابغه است. انگار می بیند ( که مثلاً ) این آدم می تواند فلان کار را انجام دهد، این یکی در پست اشتباهی قرار دارد و باید به فلان پست برود.

چرا که این نبوغ را دارد که فوراً بتواند مشکلات را ببیند و رفع کند.

به همین خاطر است که او دید خیلی خیلی شفاف و روشنی از این دارد که هر چیز چطور باید باشد.

وقتی دکترها مشغول تحصیل هستند، آن ها زیست شناسی می خوانند تا ببینند بدن می بایست چطور کار کند. بعد روی بخشی که به درستی کار نمی کند مطالعه می کنند و ( در نهایت ) تفاوت را می بینند.

فن خال بینش روشنی دارد که چه چیزی ایده آل است. دلیلی که یک تیم درست بازی نمی کند به خاطر این است که ابزار لازم برای ایده آل بودن را ندارد. او به تحلیل چیزی که اشتباه است و اینکه چطور باید اصلاح شود داناست.”

یونایتد امیدوارست بعد از تنبیهی که تیم در این فصل تحت هدایت مویس شد، فن خال بتواند باشگاه را به دوران طلایی اش برساند.

گزینه های آن ها برای جانشینی ” برگزیده ” و کسی که بتواند خوشبختی را به باشگاه برگرداند یکی پس از دیگری تقلیل یافت و به یک نامزد رسید.

آن ها یک فرد اثبات شده را به دست می آورند. مربی ای که در هر باشگاهی بوده به سوی عنوان حرکت کرده است.

در کتاب میجر با عنوان بیوگرافی (De Biografie ) که به انگلیسی ترجمه نشده، او بررسی دقیقی نسبت به دوران فن خال صورت داده، از بازیکنی، به مربی آژاکس، بارسا، آلکمار، بایرن و سرمربیگری هلند. او در این کتاب تصویری از مردی کشیده که کاملاً روی فلسفه اش متمرکز شده است.

یکی از متفکرین بزرگ فوتبال، اما از نظر شخصیتی به شدت قابل اشتعال، و البته زودرنج . کسی که دستاورد قابل توجهی داشته است – من جمله موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا با آژاکس در سال 1995 .

میجر گفت : ” او در غلبه بر افکار منفی مهارت دارد. اگر شخصی 9 چیز مثبت بگوید و یکی منتقدانه، او درگیر آن یک مورد می شود، نه آن 9 تای دیگر.

مدیر اجرایی منچسترسیتی فران سوریانو، مدعی شده که فن خال مستعد دشمن تراشی برای خودش است:

” او خیلی خشن است. مردم او را دوست ندارند، اما او برنده می شود.

و یک روز شما نمی برید  – و وفتی شما نمی برید، هرکسی که از دست شما عصبانی ست برخواهد گشت و سعی می کند شما را بُکُشد. “

میجر پیش بینی کرد که فن خال موفقیت را به اولدترافورد خواهد آورد، اما می گوید فن خال مصمم خواهد بود مطمئن شود میراث مثبتی از خود بر جای خواهد گذاشت…

می توان گفت این حتماً آخرین جایگاه او به عنوان مربی باشد. او احتمالاً بعد از منچستریونایتد بازنشسته خواهد شد و او خواهد خواست که در اوج به کارش پایان دهد.

او ابله نیست. خیلی مغرور است و گذشته ی بزرگی دارد و می خواهد به نیکی به یاد آورده شود.

او می داند که چگونگیِ به یاد ‌آوردنش توسط مردم، بستگی به خوبی یا بدیِ پایان راهش دارد.

خیلی وقت است که دنبال چنین چیزی بوده است. اینکه او سال هاست که می خواسته در لیگ برتر کار کند بر کسی پوشیده نیست.

رویایی ست که در حال رخ دادن است. اینجا هرجایی نیست، لیگ برتر است. این هر باشگاهی نیست، منچستریونایتد است.

این یک رویای مطلق است و او حداکثر تلاشش را خواهد کرد تا (با یونایتد) در اوج باشد.

منبع:manchester-united.ir

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط فرگوسن در تاریخ 1393/02/22 و 23:08 دقیقه ارسال شده است

داداش چرا نمیای مطلب بذاری


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما طرفدار کدام تیم هستید؟
    امکانات دیگر

    آمار سایت
  • کل مطالب : 369
  • کل نظرات : 112
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 189
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 215
  • بازدید ماه : 376
  • بازدید سال : 1,023
  • بازدید کلی : 22,932
  • کدهای اختصاصی

    Up Page
    کد پرش به بالای صفحه وب

    کد لینک منبع هنگام کپی مطلب

    برنامه بازی ها

    Football results provided by whatsthescore.com

    نتایج و آمار

    Widget powered by WhatstheScore.com

    جدول لیگ برتر

    Standings provided by whatsthescore.com


    حامیان ما

    منچستریونایتد