loading...
پایگاه هواداران منچستریونایتد
حمایت می کنیم

 




امیر بازدید : 13 دوشنبه 16 تیر 1393 نظرات (0)

 


شنبه شب، توجه تمامی اهالی فوتبال به بازی هلند و کاستاریکا معطوف شده بود چرا که ضربات پنالتی به نظر غیر قابل اجتناب می‌نمود.


در حالی که تنها دقایقی تا پایان 120 دقیقه جدال نفس‌گیر این دو تیم باقی مانده بود، تیم کرول، دروازه‌بان ذخیره هلند، کنار خط طولی ایستاده بود تا به بازی بیاید. فن خال تصمیم تاکتیکی بسیار نادری گرفته بود: تعویض دروازه‌بان بدون اینکه اجباری برای آن باشد. کرول در حالی که تنها چند ثانیه به پایان بازی مانده بود وارد زمین شد، مسیر تمامی ضربات بازیکنان کاستاریکا را درست تشخیص داد و در نهایت بلیط صعود نارنجی‌ها به نیمه-نهایی را به دست آورد.

بدون شک این تصمیم، یک حرکت تاکتیکی بی‌نظیر از فن خال بود و واضح است که پیروزی تیم او تقریباً تماماً مرهون آن بود. این یک قمار حساب شده بود ولی بهترین بازیکنان پوکر، همیشه سه کارت از رقبای خود جلوترند. در حالی که هواداران هلندی در سرتاسر دنیا غرق در شادی بودند که فرصت کسب اولین جام جهانی هنوز برای آن‌ها وجود دارد، طرفداران شیاطین سرخ در برابر مردی سر تعظیم فرود آوردند که هنوز حتی برای یک بازی هم بر روی نیمکت هدایت این تیم در اولدترافورد ننشسته است. هفته‌های گذشته، تب داغی را برای شیاطین به ارمغان آورده که بی‌تردید یک سال پیش و با انتخاب دیوید مویس، خبری از آن نبود.

همین حالا یک اعتماد و پیوندی تقریباً آسمانی با فن خال به وجود آمده است – در حالی که هنوز هیچ بازی، برد یا جامی توسط او کسب نشده – امّا یونایتدی‌ها به او به چشم یک شخصیت مسیح-مانند نگاه می‌کنند. این موضوع از دو امر نشأت می‌گیرد. اول دستاوردهای اوست، که با هر مربی شاغل حال حاضر اروپا رقابت می‌کند. دوم فوتبالی که تیم او تا به اینجا بازی کرده است.

گاهی آن‌ها لذّت‌بخش و هیجان‌انگیز بوده‌اند، مانند نابودی اسپانیا با نتیجه 1-5، اما گاهی نیز برای مربی خود با تمام توان جنگیده‌اند تا نتیجه مورد نظر را کسب کنند – خصوصیتی که یونایتد تحت هدایت سر الکس همیشه در DNA خود داشت ولی در دوران حضور مویس، خبری از آن نبود. اکنون در میان تمامی مربیان باقی مانده در جام جهانی، این نام فن خال است که بیش از همه مورد ستایش قرار گرفته و می‌گیرد.

وظیفه کنونی فن خال، آمدن به اولدترافورد و آموزش دادن به گروهی از هوادران دوست داشتنی است که طی 30 سال گذشته فقط شاهد 2-4-4 بوده‌اند. این گذار جذاب خواهد بود اما اکثریت متفق القول هستند که زمان آن رسیده تا سیستمی که آن همه افتخار به ارمغان آورد را به کنار بگذارند. ترجیح LvG به استفاده از 3-3-4 از بازیکنان کنونی یونایتد نهایت بهره را خواهد برد اما با تعدادی بازیکن جدید، این تغییر و تحول می‌تواند آنی و فوق العاده باشد.

آمدن آندر هررا و لوک شاو به شدت به اجرای مناسب سیستم مورد علاقه فن خال کمک خواهد کرد و جوانی و شور و نشاط آن‌ها به هم‌تیمی‌های جدیدشان نیز سرایت خواهد کرد. بزرگ‌ترین چالش پیش روی فن خال اما، یافتن جایی برای وین رونی در ترکیب اصلی خواهد بود.

تصور و احساس عمومی این است که فن خال از فن پرسی به عنوان مهاجم اصلی خود استفاده خواهد کرد اما باز هم این احتمال وجود دارد که حرکتی غیر منتظره را، که فقط از امثال او بر می‌آید، شاهد باشیم. فن پرسی کاملاً به بازی در گوشه‌ها آشنایی دارد چرا که زمانی در آرسنال، که 3-3-4 باب بود، در این پست بازی کرده است. اگر فن خال ببیند که بازی کردن فن پرسی در کناره‌ها و حضور رونی در مرکز می‌تواند مفید باشد، شک نکنید که این کار را خواهد کرد. اگر کسی بتواند این کار را عملی کند، آن شخص فن خال است. سیستم 2-3-5 مورد استفاده تیم ملی هلند در این جهانی نیز مناسب محور رونی/فن پرسی است و به همین دلیل، شاید طی ماه‌های آینده جایی برای وازا در تیم جدید فن خال وجود داشته باشد.

اما هر اتفاقی بیوفتد، هواداران یونایتد همین حالا هم از آمدن مربی جدید خوشحال هستند و جادو و کاریزمای او مانند دارویی برای توده‌ها خواهد بود. همانگونه که هواداران چلسی از آمدن خوزه مورینیو و سبک خاص او هیجان‌زده شدند، طرفداران شیاطین سرخ نیز با رهبری فن خال سرمست خواهند شد. فقط زمان و نتایج همه چیز را مشخص خواهند کرد، ماه عسل نیز زیاد دوام ندارد، اما اگر LvG بتواند شرایط یونایتد را با تأثیر آنی تغییر دهد، استرتفورد اند او را تا آینده‌ای دور دوست خواهد داشت و خواهد پرستید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما طرفدار کدام تیم هستید؟
    امکانات دیگر

    آمار سایت
  • کل مطالب : 369
  • کل نظرات : 112
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 240
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 266
  • بازدید ماه : 427
  • بازدید سال : 1,074
  • بازدید کلی : 22,983
  • کدهای اختصاصی

    Up Page
    کد پرش به بالای صفحه وب

    کد لینک منبع هنگام کپی مطلب

    برنامه بازی ها

    Football results provided by whatsthescore.com

    نتایج و آمار

    Widget powered by WhatstheScore.com

    جدول لیگ برتر

    Standings provided by whatsthescore.com


    حامیان ما

    منچستریونایتد