loading...
پایگاه هواداران منچستریونایتد
حمایت می کنیم

 




red devil بازدید : 15 دوشنبه 16 تیر 1393 نظرات (0)

امیرمنصور رنجبرنیا

شاید یکی از جذابترین اتفاقات جام جهانی 2014، طرفداری بسیاری از هواداران منچستریونایتد از تیم ملی هلند باشد. لویی فن خال سرمربی نارنجی ها پس از پایان جام جهانی، سرمربی سرخ های منچستر خواهد بود و حضور روبین فن پرسی کاپیتان هلند، دلایل محکم یونایتدی ها برای دنبال کردن بازی های تیم ملی هلند است امّا شاید مهم ترین استدلال این باشد که هلند ماکت آینده ی منچستر است و لویی فن خال درحال نمایش سیستم و شیوه ی بازی های آینده ی یونایتد. تصور اینکه اگر هلند با فن خال قهرمان جام جهانی شود، چه اثر روانی بزرگی بر روی شیاطین سرخ و حتی رقبای آنها خواهد گذاشت، خیلی ساده است. رقیبان یونایتد، از کاراکتر مربی قهرمان جهان حساب خواهند برد و این همان چیزیست که پس از فرگوسن، یونایتد نیازمند آن است و دیوید مویز فاقد آن بود. از طرفی شخصیت بزرگ و کاردان فن خال می تواند بر بازار خرید بازیکن توسط منچستری ها نیز تاثیرگذار باشد، زیرا تیمی که فصل آینده در مسابقات اروپایی حاضر نیست، می تواند بخاطر اُتوریته ی بالای مربی خود، بازیکنان بزرگ مورد نظرش را جذب کند و در پایان اینکه ترکیب فن خال + رایان گیگز می تواند سازماندهی و نظم را به تیم منچستریونایتد برگرداند، همانگونه که فن خال، هلند از هم پاشیده و متفرقِ "بِرت فَن مارویک" را تحویل گرفت و اکنون لاله های نارنجی، مدعی قهرمانی جهانند.



http://up.rossoneri.ir/privete/uploads/d8e564e4ec3.jpg


اکنون پرسش این است که چگونه می توان از ساختار تیم ملی هلند در جام جهانی 2014 به نمایی از آینده ی یونایتد رسید؟ لویی فن خال در این تورنمنت با سیستم همیشگی 3-3-4 خود بازی نکرده و فورمِیشِن قدیمی 2-5-3 را برگزیده. این روش در جام جهانی 1990 توسط فرانس بکن بائر سرمربی وقت آلمان با موفقیت بکار گرفته و باعث قهرمانی ژرمن ها شد اما سه دلیل بزرگ موجب فراموشی این سیستم برای سالیان درازی شد. نخست اینکه برای خط دفاعی در این سیستم نیاز به یک بازیکن دفاعی قدبلند با تکنیک و سرعت بالاست که بعنوان آخرین نفر توپ های حریف را جمع کند و یافتن این نوع مدافع که اصطلاحاً به آن Sweeper یا پاک کننده می گویند، بسیار سخت است. دوم اینکه در این سیستم بدلیل فاصله بین سوییپر با دو مدافع جلویی اش، خطر پُر شدن آفساید زیاد است و بالاخره سوم اینکه اگر این روش بخواهد موفق باشد، باید یک هافبک همه فن حریف چسبیده به خط دفاع بازی کند که در آن سال (1990) نابغه ای به نام لوتار ماتئوس برای آلمانی ها این وظیفه را برعهده داشت. آیا فن خال در هلند و یونایتد می تواند این برنامه را موفقیت آمیز اجرا کند؟

بازی های کنونی تیم ملی هلند در فاز تهاجمی و بویژه ضدّحمله موفق بوده که البته مدیون سرعت فوق تصور آرین روبن است ولی در امور دفاعی با توجه به گل های خورده (چهارگل خورده در چهار بازی)، مشکلات 2-5-3 را یادآور می شویم که پیش از این گفته شد. اما در یونایتد چه خواهد شد؟ شیاطین سرخ سال ها با فورمیشن های 2-4-4 و 1-3-2-4 و گاه دایموند (الماس) بازی کرده اند که استفاده ی سنتی از این سیستم ها بویژه بازیکنان هافبک و دفاعی را به این روش ها عادت داده است و تغییر آن متضمن تعویض بازیکنان قدیمی این خطوط با بازیکنان جدید است و شاید به همین دلیل، نخستین خریدهای فن خال در منچستر، لوک شاو (دفاع چپ) و اَندر اِرِرا (هافبک دفاعی) بوده اند که می توانند در تغییر سیستم بازی یونایتد، یاریگر فن خال باشند. نکته مهم دیگر این است که بدلیل اشکالات گرفته شده به دفاع سه نفره در فورمیشن 2-5-3 ، استفاده از آن در لیگ برتر انگلستان که سرعت گردش توپ بالاست و بسیاری از حملات تیم ها از گوشه های زمین انجام می شود، در درازمدت خطرناک و آسیب پذیر خواهد بود، بنابراین به نظر می رسد فن خال به همان فلسفه ی 3-3-4 و یا حتی ترکیبی از 2-4-4 و 1-3-2-4 روی آورد. از شایعات بازار نقل و انتقالات و نیز تحلیل نیازهای یونایتدِ فن خال با توجه به نکات گفته شده، احتمالا در خط دفاعی حداقل یک خرید دیگر شاهد خواهیم بود که مَتس هومِلز آلمانی و فِرمالِن بلژیکی کاندیداهای اصلی برای جایگزینی دو دفاع باتجربه ی سابق یونایتد یعنی ریو فردیناند و نمانیا ویدیچ هستند.



http://up.rossoneri.ir/privete/uploads/d8e564e4ec1.jpg


بازسازی خط هافبک با خرید اندر اررا آغاز شده و به نظر می رسد از بین آرتورو ویدال (شیلی – یوونتوس)، تونی کروس (آلمان – بایرن) و ویلیام کاروالیو (پرتغال – اسپورتینگ) یک نفر به یونایتد بپیوندد و حتی بنا به برخی گزارش ها و گمانه زنی ها وین رونی به یک خط عقبتر آورده شود تا هدایت هافبک ها را بر عهده بگیرد. مهاجمان یونایتد کمترین تغییر را خواهند دید، مگر آنکه شایعه ی خرید الکسیس سانچز (شیلی – بارسلونا) توسط یونایتد جدی باشد که در اینصورت آمدن وی یعنی خداحافظی چیچاریتوی مکزیکی از منچستر. به هرحال با توجه به تصمیم فن خال برای عدم استراحت پس از پایان بازی های تیم ملی هلند در جام جهانی و پیوستن بی درنگ به منچستریونایتد، باید ببینیم این استاد دنیای فوتبال که شاگردانی همچون ژوزه مورینیو و پپ گواردیولا داشته، با جادوی خود لاله های نارنجی هلند و شیاطین سرخ منچستر را به قهرمانی می رساند یا خیر؟ همراه باشید با لاله های سرخ و شیاطین نارنجی!

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما طرفدار کدام تیم هستید؟
    امکانات دیگر

    آمار سایت
  • کل مطالب : 369
  • کل نظرات : 112
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 96
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 122
  • بازدید ماه : 283
  • بازدید سال : 930
  • بازدید کلی : 22,839
  • کدهای اختصاصی

    Up Page
    کد پرش به بالای صفحه وب

    کد لینک منبع هنگام کپی مطلب

    برنامه بازی ها

    Football results provided by whatsthescore.com

    نتایج و آمار

    Widget powered by WhatstheScore.com

    جدول لیگ برتر

    Standings provided by whatsthescore.com


    حامیان ما

    منچستریونایتد